Da samfunnet ble stengt ned i mars satset Forsvarets forum-redaksjonen hardt på digital journalistikk og tilstedeværelse på sosiale medier.
Det har betalt seg.
De siste månedene har Forsvarets forum sett en voldsom vekst i den digitale trafikken.
Så langt i år har de over 2,55 millioner sidevisninger. Der er en dobling fra 1,3 millioner sidevisninger i 2019, som igjen var en dobling fra året før, opplyser fagbladet, og omtaler utviklingen som «eventyrlig».
Bare de siste tre månedene, fra 1. august til 1. november, har de hatt mer enn 1,15 millioner sidevisninger.
Ansvarlig for redaksjonell utvikling Silje Kampesæter medgir at tallene er overraskende.
– Vi er en redaksjon med mange reisedøgn og mye tilstedeværelse ute i Forsvarets avdelinger. Hvordan skulle vi klare å opprettholde den gode kontakten, med alle de nye restriksjonene? Det jeg ikke hadde ventet var at tallene skulle skyte i været på den måten de gjorde, sier Kampesæter.
Hun tror veksten kommer av to ting:
– Folk har et enormt informasjonsbehov når det oppstår en nasjonal og global krise. Det tror jeg samtlige mediehus opplevde.
– For det andre: Feltet vi dekker er et nisjefelt - som til tider andre medier kobler seg på ved store begivenheter som langtidsplaner og fregattforlis. Men hva betyr en pandemi for forsvarsevnen? spør Kampesæter.
– Mange medier har hatt mer enn nok med å dekke de andre samfunnsmessige betydningene av pandemien. Vi kunne i starten fokusere på beredskapsorganisasjonene uten særlig konkurranse, og det er tydelig at dette var velkomment blant leserne, understreker hun.