Tone Fridén skal lede «en offensiv redaksjonell satsing» i Polaris Media.

Tone Fridén skal lede ny felles Polaris Media-satsing

– Jeg gleder meg til å bruke erfaringen min og engasjementet mitt til å lede et lag som skal sørge for at journalistikken vår når ut til enda flere

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tone Fridén er ansatt som leder av en ny redaksjonell satsing i Polaris Media, opplyser konsernet.

Jobb-bytte?

Har du eller noen du kjenner skiftet jobb i mediebransjen? Send oss tips på tips@medier24.no

Enheten skal være felles på tvers av Polaris' 44 mediehus, og skal styrke konsernets satsing på redaksjonell innsikt.

Polaris vil totalt ansette sju redaksjonelle medarbeidere til den nye satsingen.

– Dette er en veldig spennende jobb, og jeg gleder meg til å bruke erfaringen min og engasjementet mitt til å lede et lag som skal sørge for at journalistikken vår når ut til enda flere, sier hun.

Fridén hentes fra Adresseavisen, der hun har erfaring som både frontsjef og publiseringssjef.

Hun er journalistutdannet ved Høgskulen i Volda, og har også utdannelse fra NTNU.

Leder av brukermarkedsområdet i Polaris Media, Henrik Mathisen, ser frem til at Fridén skal lede den nye avdelingen.

– Jeg er veldig glad for å få Tone som kaptein på dette laget. Hennes redaksjonelle bakgrunn er avgjørende for å sikre overgangen mellom datadreven innsikt og godt redaksjonelt håndverk som engasjerer våre lesere, sier han.

Powered by Labrador CMS