PR-operatørene har hentet Stian Rønvåg som fagansvarlig og seniorrådgiver.
- Med bred bakgrunn fra markedskommunikasjon og omdømmebygging skal markedsførings- og retorikk-entusiasten ha ansvaret for å styrke PR-operatørenes gjennomslagskraft og faglig utvikling ytterligere fremover, skriver byrået i en pressemelding.
- Stian brenner for å oppnå gode resultater og gjøre kommunikasjonen så effektiv som mulig. Med hans kombinasjon av kreativitet og analytiske evner, samt erfaringer fra blant annet omdømmeprosjekter og effektanalyser vil PR-operatørene levere enda bedre og bredere tjenester til våre oppdragsgivere, sier Petter Thorendahl, byråleder i PR-operatørene.
Rønvåg kommer fra PR-byrået Ordkraft, hvor han de siste årene har jobbet med lederutvikling og omdømmebygging.
Før det hadde han ansvaret for et omfattende rekrutterings- og omdømmeprosjekt for Sørlands-regionen.
Stian var også, som studieleder sentral i utviklingen av det som nå er Norges Kreative Høyskole, og har byråerfaring fra blant andre, BBDO, McCann og Dinamo.
– Jeg er veldig opptatt av å se på hva som virker, og hvordan man kan endre oppfatninger og knuse myter med retoriske virkemidler. Jeg regner med å tilføre PR-operatørene økt analytisk kraft, og er samtidig nysgjerrig på nettopp den operative delen av jobben. I tillegg er det veldig å fint å ha et team rundt seg, etter lang tid som ensom ulv, sier Stian Rønvåg.
- Vi er på offensiven
Hittil i år har PR-operatørene rekruttert syv nye rådgivere, skriver byrået.
I september ble Jørgen W. Bjerke, med bakgrunn fra Pol og McCann, og som marketingsjef i VisitDenmark, ansatt som kundeansvarlig og spesialrådgiver.
I vår ble juniorrådgiverne Anne-Marthe Øien og Lukas Loeb ansatt som resultat av en svært godt besøkt rekrutteringsdag, og tidligere i år gikk Benedicte Herstad Simonsen, Kristin Jacobsen og Nils Johan Halvorsen inn i operatør-rekken. I tillegg har PR-operatørene også knyttet til seg to praktikanter, Ine Sophie, Atterås og Marthe Andersen, fra BI i høst.
- Vi er så absolutt i en offensiv fase. Oppdragsmengden fra eksisterende kunder øker, og nye kunder kommer til. Ansettelse vi har gjort har ikke bare vært helt nødvendige, men de styrker også byrået og leveransene våre i alle ledd, sier byråleder Thorendahl.