United Screens henter fra konkurrenten: Får blogger og YouTube-veteran Stina Bakken på laget
- Hun er et godt eksempel på hvordan man lager engasjerende innhold for seerne, sier partnermanager Helle Aakesen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det nordiske nettverket United Screens melder onsdag om sitt nye samarbeid med en av Norges populære «influencere», Stina Bakken.
- Stina er en veteran å regne på YouTube og har totalt over 6 millioner visninger på sin kanal Stina Blogg, som hun har drevet siden 2008, skriver United Screens.
YouTube-kanalen har hun den siste tida drevet gjennom det konkurrerende og norske nettverket Nordic Screens, men melder nå altså «overgang» til United Screens.
Partnerskapet med United gjelder altså YouTube-kanalen; Bakken vil fortsette å blogge på http://stina.blogg.no/
- Vi er veldig stolte av å kunne presentere Stina som en av våre nye kreatører i stallen. Som en av landets aller største kvinnelige norsktalende YouTubere er hun et godt eksempel på hvordan man skal lage engasjerende innhold for seerne sine, sier Helle Aakesen, partnermanager i United Screens.
Bloggeren selv sier dette om overgangen:
- Jeg ønsker å satse mer på YouTube, da jeg ser en fremtid i det, og ønsker å videreutvikle og bygge kanalen min. Derfor har jeg nå gått over til United Screens, da det er et nettverk med flere profesjonelle youtubere, og jeg føler at de har større muligheter til å hjelpe meg med min kanal, sier Stina Bakken.
- United Screens er et nordisk media/tech-startup med fokus på online video content, som fører sammen kreatører og merkevarer på online video-plattformer som YouTube og Facebook.
- Startet høsten 2013, og har i dag mer enn 200 millioner visninger per måned i nettverket på YouTube.
- Omsatte i 2015 for 54 millioner SEK, en vekst på over 150 prosent fra 2014. Har kunder som GANT, Carlsberg, superspillkjempen Activision, Coca-Cola, H&M, BBC, Mondelez og LÓreal.
- Samarbeider med ca 450 kreatører innen alt fra gaming, trening, motor, livsstil, skjønnhet og drama.