Peter Skjønberg (32) forlater NENT TV og begynner som kommersielt ansvarlig for sport i VGs sponsoravdeling.

Peter Skjønberg fra NENT til VG

– Peter vil gi oss verdifull lineær-TV erfaring, sier leder for sponsoravdelingen i VG, Simen Gjerstad.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Skjønerg flytter med det noen hundre meter nedover Akersgata der han begynner i en nyopprettet stilling som Kommersielt ansvarlig for sport, med ansvar for blant annet fotball, håndball og vintersport - i tillegg til flaggskipet Spårtsklubben, opplyser VG i en pressemelding.

– Jeg har hatt seks veldig fine og lærerike år i MTG/NENT, men da tiden ble moden for å søke nye utfordringer var det vanskelig å se for seg en mer spennende mulighet enn denne, sier Skjønberg.

Han har jobbet med salg og konseptutvikling av sponsorater i MTG og NENT siden 2013, og har jobbet med alt fra håndball- og fotballrettigheter, Eventyrlig Oppussing og Paradise Hotel.

VGs sponsoravdeling. F.v. Peter Skjønberg, Simen Gjerstad, Ida Gravdal Haldorsen, Mikael Buchmann

– Det er en vanskelig øvelse å gjennomføre komplekse, kommersielle løsninger som skal forankres hos både redaksjonen og kundene, men vi er helt sikre på at Peter er riktig person. Vi forventer at han blir en nøkkelperson i krysningspunktet mellom sportsredaksjonen og kommersiell avdeling, sier leder for Sponsoravdelingen i VG, Simen Gjerstad.

Skjønberg begynner i VGs sponsoravdeling 1. mars.

Powered by Labrador CMS