Nå starter også arbeidet med å finne årets mediejobber, opplyser Mediaforum.
- Hensikten med Mediaforums Mediepriser, er å hylle de beste mediejobbene, - de kampanjene som oppnår resultater og mål og der det er samsvar mellom strategi og måloppnåelse. Og ikke minst hylle de kampanjer som tar i bruk mediene på en innovativ måte, skriver bransjeforumet om prisen.
Årets mediepriser deles ut på Mediekonferansen i Tønsberg 27.-29. oktober og det er Beathe Stangeland Eide i Telenor som har det overordnede ansvaret for årets juryer.
Stangeland overtar stafettpinnen som jurygeneral etter Statoils Henrik Øinæs Habberstad, etter å ha ledet kategori Mediekreativitet, de to siste årene. Sammen med tre meget kompetente juryledere, starter nå arbeidet med å finne frem til de beste mediejobbene fra året som har gått.
Årets juryledere er en erfaren og kompetent gjeng, kjent for de fleste i bransjen. Mediestrategi ledes av Sten Bråthen, Strategidirektør i MediaCom, Mediekreativitet ledes av Camilla Grund, Daglig leder i Vizeum og kategori Mediekanal ledes av Kjersti Nesbakk, Kundeansvarlig i McCann.
- Kort oppsummert kan vi si at mediestrategi handler om den beste strategien, mediekreativitet handler om gode og innovative medieideer og mediekanal handler om best bruk av enkeltstående kanaler. Formålet med Mediaforums Mediepris er en hyllest til alt det gode mediehåndverket som gjøres i Norge. De beste jobbene skal ikke bare hylles, men skal også bidra til læring og inspirasjon sier Stangeland Eide.
Mens jurylederne på plass, trenger juryene fortsatt flere medlemmer, opplyser Mediaforum:
- Ønsker du å engasjere deg i årets juryarbeid? Kontakt oss!