Kommunikasjonsbransjen skriker etter gode teknologer - og Mediabemanning melder om økende oppdragsmengde for ansatte innen design, tjenesteutvikling og teknologi.
Derfor styrker selskapet nå laget med rådgiver Victor Sanchez Barrera.
-Jeg gleder meg masse til å jobbe med å finne flinke folk innen design, teknologi og tjenesteutvikling, blant annet for våre oppdragsgivere, sier han i en melding fra selskapet.
Barrera har jobbet med forretningsutvikling og prosessledelse siden 1994, og beskrives som en dyktig leder og rådgiver med mange års erfaring på ledelse av design- og teknologimiljøer.
-Jeg har en lidenskap for innovasjon, merkevarebygging, strategi og brukeropplevelse, og har en ekte interesse for Cutting Edge design og teknologi, sier han.
- I tillegg er det spennende å jobbe med og være tett på den tech-, design- og UX-bølgen som skyller over vår bransje nå, og det rekrutteringsbehovet denne fører med seg.
Kampen om de beste hodene
Victor Sanchez Barrera mener denne innovasjonsbølgen skaper et stort rekrutteringsbehov, både hos byråene og internt i bedriftene.
- Konsekvensene er ikke at byråene får mindre å gjøre, men at de blir en viktigere strategisk partner for markedsavdelingene. I tillegg tilspisser det seg en kamp mellom inhouse-miljøene og byråene om de beste menneskene. Dette skjer i en tid der det allerede er stor etterspørsel etter flinke folk innen design og teknologi.
- Våre oppdragsgivere forteller stadig vekk at problemet ikke er mangel på prosjekter og oppdrag, men at man ikke klarer rekrutteringsmålene. Dermed blir de forhindret fra å påta seg større oppdragsmengde eller å sette i gang viktige digitale prosjekter, sier Sanchez Barrera.
I Mediabemanning skal han jobbe med lederutvelgelse, organisasjonsutvikling, rekruttering og rådgivning for våre kunder med spesielt fokus på design, tjenesteutvikling og digitalisering.