Opoint
Opoint styrker analyseavdelingen: Ansetter Oddmund F. J. Vaagsholm som analysesjef
Medieovervåkingsbyrået Opoint skifter navn til M-Brain og satser tyngre på analyse med ny sjef.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I april fikk Opoint nye eiere og skifter dermed navn fra januar 2017.
«I den forbindelse utvider Opoint sin analyseavdeling og satser på kunderådgivning, i tråd med M-Brains forretningsstrategi – og ansetter Oddmund F. J. Vaagsholm som sjef for den nye analyse- og rådgivningsavdelingen», opplyser selskapet i en pressemelding.
– Vi ansatte Oddmund som sjef for vår nye analyse- og rådgivningsavdeling som et ledd i integrasjonen mot M-Brain. Rådgivning er et satsningsområde M-Brain har lang erfaring med, og vi styrker oss i Norge med ny kompetanse, noe både eksisterende og nye kunder vil merke, skriver CEO Terje Andersen i Opoint i pressemeldingen.
Vaagsholm er utdannet ved Journalisthøgskolen og har erfaring fra informasjonssiden og strategisk kundeutvikling. Hos Opoint vil han jobbe med å utvikle analyseavdelingens nåværende portefølje, integreringen av M-Brains strategi- og forretningsutvikling, samt kunderådgivning.
Vaagsholm er i tillegg utdannet medieviter, har jobbet som medieanalytiker og forretningsutvikler, vært profesjonell fotballspiller og er skjønnlitterær forfatter, opplyser selskapet.
– Jeg vil gjennomgå og vurdere dagens analysesituasjon i Opoint. Jeg skal ha fokus på integrasjonen med M-Brain, og utvidelsen av vår portefølje. M-Brain Norge vil med ansettelsen av meg søke en mer rådgivende posisjon i vårt marked og jeg har ambisjoner om å endre konkurransebildet, opplyser Oddmund F. J Vaagsholm i meldinga.