Byrågruppen RED fortsetter å vokse etter oppkjøpet fra Dentsu X - nå med den nye appendiksen dentsu x i navnet. I en melding opplyser gruppen om to nye hoder på plass i RED Media:
Marie Sorteberg er ansatt som senior rådgiver, og Petter Wiencke er på plass som kundedirektør. Begge tiltrådte sine nye stillinger i mai.
Ifølge en melding har Wiencke lang erfaring som kundedirektør fra blant annet Re:Media og OMD. Petter jobber allerede med flere av byråets mest sentrale kunder, og vil også ha en viktig rolle i utviklingen av selskapet fremover.
- RED er i en særstilling i Norge, hva gjelder tilpasningsdyktighet til digital transformasjon, markedsforståelse og strategi, så vel som ryddighet og struktur. Jeg har kjent flere av de ansatte i RED i lengre tid, men ble likevel positivt overrasket da jeg så kapasiteten og leveransene til teamene for første gang, sier Petter Wiencke.
- Det er imponerende hva de har fått til. I RED er endring og konstant utvikling selve fundamentet for et godt samarbeidsbyrå fremover, et selskap som virkelig tar kundereisen på alvor. Det er en reise jeg ikke kunne takke nei til å være med på.
Samtidig har RED også hentet Marie Sorteberg til rollen som senior medierådgiver i selskapet. Marie kommer senest fra TV 2, der hun jobbet som kundeansvarlig for flere av markedets største annonsører.
- Gjennom flere år på mediesiden har jeg alltid oppfattet RED som et svært fremoverlent byrå med et sterkt fagmiljø og mange dyktige og engasjerte folk. Muligheten til å få utvikle meg i RED sammen med de dyktige kollegaene og de spennende kundene i selskapet gjorde valget om å gå til RED til en enkel beslutning for meg, sier Marie Sorteberg.
Konsernsjef Maria Aas-Eng i RED dentsu x er glad for de nye kollegene - og klar for å satse videre<:
- Vi opplever at stadig mer av dialogen med våre kunder og partnere handler om digital transformasjon og trygghet i endringsprosesser, men også et sterkt behov for helhetlig strategisk markedsrådgivning.
- For å lykkes med dette er det sentralt for oss ha en kombinasjon av nytenkende unge talenter og erfarne seniorer med kommunikasjonsforståelse som kan bistå våre kunder i både valgmuligheter og strategisk arbeid, sier Aas-Eng.