Linda Christine Strande blir kommunikasjonsansvarlig for Schibsteds mediedivisjon i Norge. Hun er dermed siste tilskudd i et nyetablert kommunikasjonsteam i divisjonen, melder Schibsted.
Strande kommer fra Obos, hvor hun har jobbet som kommunikasjonsrådgiver og digital rådgiver.
Den siste stillingen var i en nyopprettet divisjon for digitale tjenester. Hun har tidligere jobbet i Utdanningsetaten og som frilansjournalist, og har en master i medievitenskap fra Universitetet i Bergen.
– Jeg er ydmyk og veldig glad for å få denne spennende muligheten. Sammen med dyktige kolleger ser jeg fram til å jobbe med å sikre god kommunikasjon på tvers av Schibsted Medias mange sterke merkevarer. I tillegg har jeg hørt mye positivt om kulturen og arbeidsmiljøet i Schibsted, sier Linda Christine Strande, som begynner i jobben i august.
Hun er en av fire nyansatte i et helt nytt kommunikasjonsteam i Schibsted Media, som omfatter Schibsteds redaksjonelle merkevarer og Schibsted Growth. Sistnevnte består av digitale oppstarts- og vekstselskaper.
– Vi er superfornøyde med å ha fått Linda med på laget. Hun blir en sentral brobygger og fasilitator av tydelig og engasjerende kommunikasjon på tvers av Schibsted Media med fokus på Norge, men også en viktig relasjonsbygger eksternt, sier Camilla Kim Kielland, som leder kommunikasjonsteamet.
I Sverige blir Johan Lindbladh kommunikasjonsansvarlig for Schibsted Media i Sverige fra høsten av. Maria Warren er ansatt som kommunikasjonsansvarlig for Schibsted Growth. Hun har blant annet syv år som byrågründer i Shanghai bak seg.
Satser på John Einar Sandvand
Sentral i teamet er også John Einar Sandvand, som er sjef for produkt. og tech-kommunikasjon. Han vil i det daglige jobbe tett med produkt- og teknologi-organisasjonen i Norge, Sverige og Polen. Sandvand har de siste årene vært sentral i å bygge opp Schibsted Tech Polska i Krakow og Gdansk, skriver Schibsted i meldingen.
Tidligere jobbet han i en årrekke som journalist og redaksjonssjef i Aftenposten.
– Jeg vil gjerne bidra til å posisjonere Schibsted Media som det framoverlente og innovative teknologimiljøet vi er, og kanskje avmystifisere mye av det vi holder på med i det daglige - internt og eksternt, sier Sandvand.