Lina Tandberg
Schibsted
Lina Tandberg blir Schibsteds forretningsutvikler for podkast og lyd
Kommer fra stillingen som konseptutvikler i VGs kommersielle avdeling.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Lina Tandberg går nå inn i stillingen som forretningsutvikler for lyd og podkast, og skal jobbe fulltid med å kommersielt utvikle alle konsernets podkaster.
Hun går fra stillingen som konseptutvikler i VGs kommersielle avdeling, hvor hun fortsatt skal høre til organisatorisk. Fra nå av blir det fullt fokus på Schibsteds kommersielle satsning på lyd, ifølge meldingen.
– Som tidligere journalist er jeg opptatt av å utforme kommersielle konsepter som ikke går på bekostning av redaksjonens integritet, men snarere komplimenterer det redaksjonelle produktet, sier Lina.
Tandberg er utdannet journalist, og har tidligere jobbet som både nyhetsoppleser og radioreporter i NRK, nyhetsjournalist for NRK.no og VG, og som webredaktør i Microsoft.
– En stadig større del av mediekonsumet skjer via lyd, og da åpner det seg nye kommersielle muligheter. Digitaliseringen av lyd gjør at vi kan tilpasse annonseprodukter etter hvor mediene konsumeres, og skape annonseprodukter på brukernes vilkår, sier direktør for produkt- og konseptutvikling i VG, Alexander Rydfjord.
– Jeg er overbevist om at Lina er helt riktig person til denne jobben, sier Rydfjord videre.
I meldingen presiseres det videre at Schibsteds podkaster skiller seg ut ved at de er underlagt Vær Varsom-plakaten.