Lene Bjørck. Foto: Erik Edland, TV 2
Lene Bjørck (45) er ny salgs- og abonnementsdirektør i TV 2 Sumo
Jeg gleder meg veldig til å komme i gang
Denne artikkelen er over to år gammel.
Ansettelsen av Lene Bjørck som ny direktør i TV 2-systemet ble kjent i dag. Hun skal skal lede an i vekstarbeidet og bidra til å skaffe flere kunder.
– At TV 2 Sumo nå satser så betydelig, også gjennom å bygge opp en helt ny organisasjon, gjør det ekstra attraktivt å begynne der. Jeg gleder meg veldig til å komme i gang, bli kjent med nye kolleger og ikke minst til å ta fatt på de spennende oppgavene som venter, sier Lene Bjørck i en melding.
Bjørck har en master i markedsføring fra BI, og bakgrunn i bransjen fra blant annet Altibox og Get, som henholdsvis markedsdirektør og markedssjef.
Hos begge disse har hun jobbet med utvikling av de nye tv-opplevelsene. Nå kommer hun til TV 2 Sumo med oppstart 15. oktober, etter et kort opphold hos Carat.
Hun overtar stillingen i TV 2 fra Bernt A. Andersen, som nå er direktør for forretningsutvikling.– Vi ønsker at TV 2 Sumo skal bli førstevalget for alle som vil strømme seg bort i Norge – og salgs- og abonnementsdirektøren skal lede arbeidet med å nå ut til alle med dette budskapet, sier TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland.