Ådne Skjelstad.

Ådne Skjelstad skal lede Schibsteds nye selskap SVOSJ

Går fra Lendo til netthandelsatsingsen SVOSJ.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det skriver Schibsted i en pressemelding.

Tjenesten ble lansert i september, og er Norges første abonnement for fri frakt, skriver Schibsted.

Skjelstad har lang erfaring med forbrukertjenester på nett, og har lenge latt seg imponere av hvordan Schibsted utnytter sitt distribusjonsnettverk for å skape nye tjenester.

- Jeg har fulgt nysgjerrig med på Schibsteds satsning på frakt fra sidelinjen de siste årene, og er veldig imponert over hva de har fått til med leveringstjenestene Helthjem, MegtilDeg og Morgenlevering. Jeg er imponert over hvordan Schibsted har klart å skape disse nye tjenestene basert på sitt store distribusjonsnettverk, sier Skjelstad.

SVOSJ har allerede blitt sammenlignet med både VIPPS og Amazon Prime, og ambisjonsnivået er høyt. Cathrine Laksfoss, leder for Schibsted Distribusjon, uttalte tidligere i høst at SVOSJ skal endre måten vi handler på nett. I første omgang betyr det fri frakt hos nærmere 30 norske nettbutikker, men abonnementet gir også en rekke eksklusive tilbud fra partnerbutikkene.

- Fraktabonnement er en ny tjeneste i det norske markedet, og det er en spennende utfordring å lage kommunikasjon som forklarer verdien av tjenesten. De færreste av oss er opptatt av hvilken fraktleverandør nettbutikken bruker, men alle er glade for å få varene raskt og sømløst levert helt hjem på døren, sier Skjelstad.

Powered by Labrador CMS