Kent Olsen slutter som kommersiell direktør i Vårt Land for å bli leder for salg i TU Media, skriver TU Media i en pressemelding.
Olsen har over 25 års erfaring fra mediebransjen, med lederroller i blant annet Vårt Land, Egmont, TV 2 og Aftenposten.
- Jeg ser stort potensial i TU Media og gleder meg til å bidra med både struktur og tempo. Nisjemedier har en sterk fremtid, og med et så tydelig teknologisk og faglig fokus som TU har, finnes det mange muligheter for vekst. Jeg brenner for å bygge salgsorganisasjoner, skape verdi for kundene og tenke nytt rundt hvordan vi jobber med både innhold og kommersialisering, sier Olsen.
Olsen starter i stillingen 2. mai, og vil erstatte salgsdirektør Eirik Solheim som slutter etter 15 år i TU Media.
– Kent bringer med seg en unik kombinasjon av kommersiell teft, sterk abonnements-forståelse og operativ ledererfaring. Han har godt dokumenterte resultater, og vi gleder oss til å få ham med på laget når vi nå skal videreutvikle våre salgsstrategier og jakte nye inntektsmuligheter, sier kommersiell direktør i TU Media, Nina Sofie Ellingsen
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no