Kenneth Tjønndal Pettersen til Umoe Restaurants.

Han bytter parabol med pizza: Kenneth Tjønndal Pettersen (43) blir kommunikasjonsdirektør i Umoe Restaurants

Skal kommunisere for kjeder som Peppes Pizza, Starbucks og TGI Fridays.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Umoe Restaurants har ansatt Kenneth Tjønndal Pettersen (43) som ny kommunikasjonsdirektør, opplyser selskapet. 

Han går inn i konsernledergruppen og vil ha det overordnede ansvaret for utvikling og implementering av konsernets kommunikasjonsstrategi.

- Vi ønsker å styrke vår synlighet og kjennskap i markedet, øke fokuset på samfunnsansvar og utvikle vår internkommunikasjon i tråd med dette. Derfor var det riktig tidspunkt for å få denne rollen på plass. Jeg er sikker på at Kenneth kommer til å bli en verdifull ressurs i konsernledelsen og selskapet med sin brede og tunge erfaring, sier konsernsjef Sverre Helno.

Umoe Restaurants AS er blant de største i Skandinavia, og driver blant annet kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, TGI Fridays, Blender og Burger King.

- Umoe Restaurants er et ambisiøst og solid selskap hvor jeg ser frem til å jobbe med sterke merkevarer som er en sentral del av hverdagen til veldig mange, sier Kenneth Tjønndal Pettersen. 

- Med rundt 400 serveringssteder og 9000 ansatte skapes det store verdier og vi er vi i en unik posisjon til å utgjøre en positiv forskjell i hverdagen til mange mennesker og det gleder jeg meg enormt til å vise verdien av.

43-åringen har en bred erfaring fra kommunikasjonsfaget, og har siden 2010 vært kommunikasjonsdirektør i Canal Digital. Før dette var han med på å etablere PR-byrået MSL i Norge, han har vært informasjonssjef for McCann, jobbet for Kavli-konsernet og Geelmuyden Kiese. Tjønndal Pettersen tiltrer sin nye stilling 1. juni.

Powered by Labrador CMS