Det opplyser P4 i en pressemelding torsdag kveld. Endringene kommer i kjølvannet at Trond Killingstad måtte gå av som salgsdirektør tidligere i april.
De to direktørene får hver sine klart definerte ansvarsområder, opplyses det i meldingen:
Søgaard skal ha ansvaret for alt som har med tradisjonelt radiosalg å gjøre, mens Dagestad-Larsen får ansvaret for alle andre kommersielle produkter som spons, event og forretningsutvikling.
- Dette er en organisering som skal rigge oss for en fremtid med flere kanaler og en digitalisering som gjør at radio kommer til å bli brukt på nye måter og på nye plattformer, sier P4-sjef Kenneth Andresen.
Ifølge P4-sjefen er det den nye radiohverdagen som gjør at man nå styrker salgsledelsen ved også å ansette en egen kommersiell direktør:
- Tradisjonell lineær radio kommer fortsatt til å være kjernen i vår virksomhet, men vi driver i dag med mye mer enn rent radiosalg. I en verden hvor stadig nye kommersielle muligheter dukker opp ønsker jeg et større og tydeligere fokus på dette feltet. Det får vi med en organisering hvor dette ansvaret tydeliggjøres i en egen linje, sier Andresen.
De to salgsdirektørene har begge lang fartstid fra kommersiell radio. Ove Søgaard har jobbet i radiobransjen siden 1996 og kommer nå fra stillingen som salgssjef i P4. Terje Dagestad-Larsen har vært ansatt i P4s salgsavdeling siden 1998. Også han kommer fra stillingen som salgssjef.
- Radio er undervurdert
Nå ser de begge fram til å ta fatt på sine nye jobber i P4s salgsledelse:
- Digitaliseringen har rigget radio for fremtiden. Å jobbe med et av de siste store massemediene i en verden med stadig mer akselererende utvikling og store omskiftinger, er noe vi gleder oss til å fortsette med. Vi er begge veldig glade i dette mediet og mener radio er undervurdert, sier de to direktørene i meldingen.
P4-sjef Kenneth Andresen er også fornøyd over at det han omtaler som to av landets mest erfarne innen kommersiell radio nå tar over ansvaret i P4s salgsavdeling.
- Jeg kjenner Terje og Ove gjennom mange år i P4, og jeg er derfor helt trygg på at den løsningen vi nå har kommet fram til vil bidra til å løfte salgsarbeidet i avdelingen ytterligere, avslutter Andresen.