Lars Halvor Wærstad, Katinka Sletten og Stian Guldhaug. Foto: Nettavisen
Nettavisen ansetter tre på rappen: Lars, Katinka og Stian
– Vi henter de jo tilbake til oss. Vi er veldig glade for at de ser at Nettavisen er et fint sted å jobbe, sier Erik Stephansen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Nettavisen oppretter tre nye stillinger med fokus på sosiale medier, forteller redaktør Erik Stephansen til Medier24.
Katinka Sletten kommer fra Dagbladet for å lede den nye satsingen, som redaktør for sosiale medier i Nettavisen.
I tillegg kommer Lars Wærstad og Stian Guldhaug fra Egmont. Begge to vil jobbe med søkemotoroptimalisering. Guldhaug vil ha ansvaret for søkemotoroptimaliseringen. Wærstad har fram til nå ledet satsningen Side3.
Både Sletten og Værstad har tidligere jobbet i Nettavisen, henholdsvis for Side2 og Side3 - som ble skilt ut da Amedia og Egmont delte Nettavisen i to. – Vi henter de jo tilbake til oss. Vi er veldig glade for at de ser at Nettavisen er et fint sted å jobbe, sier Stephansen. Med de tre nyansettelsene satser Nettavisen ennå mer på sosiale medier.
– Vi har vært for lite flinke på søkemotoroptimalisering og sosiale medier. Vi opplever jo det som de fleste større nettaviser gjør, at fronten er for trang. Vi har mye interessant stoff som vi ikke i tilstrekkelig grad klarer å presentere gjennom fronten. Selv om fronten fremdeles er vår viktigste portal, er det stadig mer som går via andre kanaler. Det er viktig å finne andre måter å få stoffet ut på, sier Stephansen og fortsetter:
– Samtidig er det viktig for oss at folk skjønner at det faktisk er Nettavisen de er på, mens de leser en Nettavisen-artikkel. Dette gjelder både nyhetsartikler og meninger - at når artikler blir delt - må de være utstyrt slik at leseren skjønner at det er Nettavisen hun er på, og at det er naturlig å gå videre på andre spennende Nettavisen-artikler.