Karl Oskar Teien blir produktleder for Schibsteds abonnementsaviser, med et særlig ansvar for Aftenposten, skriver Schibsted i en pressemelding.
Han forlater jobben som produktsjef i Vipps, for å komme tilbake til Schibsted, hvor han blant annet har jobbet som produktsjef i Stavanger Aftenblad.
– Jeg er sikker på at vi vil fortsette å bygge løsninger som gjør oss til Europas ledende mediehus, sier Teien i meldingen og legger til:
– Jeg har selv har opplevd hva vi kan få til når Aftenposten og regionsavisene i Norge samarbeider tett om produktutvikling. Det at vi får med oss Svenska Dagbladet på laget, en pionér på det å skape en differensiert opplevelse for abonnenter, gjør oss enda sterkere. Sammen skal vi gjøre abonnent-opplevelsen unik samtidig som vi driver nok trafikk til våre destinasjoner for å sikre vekst i annonse- og abonnementsbasen. Med de dyktige menneskene vi har i organisasjonen vår har vi alle forutsetninger for å lykkes med nettopp det.
Laila Dahlen, produktdirektør i Schibsted News Media, sier i meldingen at han vil gå inn i ledergruppen til Aftenposten, i tillegg til inn i produktledergruppen i Schibsted News Media.
– Karl Oskar er lidenskapelig opptatt av nyheter og har en svært relevant erfaring. Samtidig kjenner han både Schibsted og våre utfordringer godt. Han blir en viktig stemme for for abonnementsavisene i både Norge og Sverige, sier Dahlen i meldingen.
Sjefredaktør Espen Egil Hansen i Aftenposten ser fram til å få Teien med på laget.
– Karl Oskar Teien vil inngå i Aftenpostens ledergruppe, der han vil forsterke arbeidet med produktutvikling til glede for våre brukere. Produkt- og teknologiutvikling er en sentral del av alt vi driver med i Aftenposten, og Karl Oskar blir nå ansvarlig for at vi fortsatt utvikler produkter i høyt tempo og av høy kvalitet, sier Hansen i meldingen.