- United Bloggers har etter bare 8 måneder satt tydelig spor i markedet. Fra 1. oktober bytter vi navn til United Influencers og går fra å være et bloggnettverk til å være et management for profiler med et stort digitalt publikum. I løpet av måneden starter også ny daglig leder, hentet inn fra PR-bransjen, skriver selskapet i en pressemelding.
Nå internasjonal leder Thomas Moen forteller om et halvt år med både oppturer, barnesykdommer, vekst og nedturer. Når de nå bytter navn og vokser vider, ønsket selskapet en «ny, sterk leder med tyngde og den faglige kompetansen vi trenger for å ta byrået til neste nivå».
Og da falt valget på Julie Holst Berntsen, som har mer enn tolv års erfaring fra PR og kommunikasjon, hvorav de siste fire årene i Gambit Hill+Knowlton. Der hadde Holst Berntsen ansvaret for mote- og livsstilskunder, og jobbet før det i Spalt PR.
- Hun har jobbet tett med bloggerne fra «den andre siden» og har representert en stor variasjon av kunder fra Procter & Gamble, Benetton og Varnergruppen til Mercedes Benz, Safilo Group og LVMH, skriver United Influencers i meldingen.
Den nye sjefen sier dette om hennes nye jobb:
- Jeg har fulgt tett med på utviklingen til UI siden oppstarten og det har fascinert meg hva de har fått til på så kort tid. De var annerledes enn de andre blogg-nettverkene fordi de virkelig tar profilenes merkevare på alvor.
- UI tør å stadig utfordre kundene for å oppnå bedre og mer engasjerende resultater. De har høye ambisjoner, sterk lagånd og en stå-på-vilje uten like. Det blir en veldig spennende utfordring å stake ut kursen videre sammen med det fantastiske teamet som er her i dag. Her er alt mulig og jeg gleder meg til å ta fatt på alle oppgavene som ligger foran meg, sier hun.