- TV 2 har en spesiell plass i hjertet mitt. Det var en jobb og mulighet jeg ikke kunne si nei til
Sissel Kruse Larsen gir seg i «familiebedriften», og går tilbake til TV 2 for en nyopprettet stilling som rådgiver for kommunikasjon og myndighetskontakt.
Sissel Kruse Larsen begynte i Kruse Larsen AS i november, og kom da fra jobben som utgavesjef i nettopp TV 2.
Nå går hun tilbake til TV-kanalen, til en ny stilling i avdeling for organisasjon og kommunikasjon, og blir en del av ledelsen sammen med sammen med direktør Sarah Willand og kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl.
Den siste tida har det lille PR-byrået som hennes far Jan-Erik Larsen i sin tid stiftet blant annet bistått TV 2, og nå vil altså kanalen flytte denne bistanden fra et kundeforhold til å ansette henne.
- Jeg har hatt en interessant og lærerik tid i Kruse Larsen og skulle gjerne blitt lenger, men TV 2 har et spesielt sted i hjertet mitt. Dette var en jobb og en mulighet som jeg ikke kunne si nei til, sier Sissel Kruse Larsen i en melding.
– Jeg har hatt gleden av å jobbe på nyhetsdesken og være en del av et redaksjonelt miljø i TV 2. Kombinert med erfaring fra næringslivet og en på grensen til nerdete interesse for politikk er jeg svært motivert for å jobbe for og med TV 2, sier hun.
Det kommersielle mediehuset ønsker henne også «hjem» igjen:
– Sissel og TV 2 kjenner hverandre svært godt. Det er en glede å få henne tilbake til TV 2. Hun er energisk og dyktig, og har god innsikt i norsk politikk og samfunnsforhold. Sissel blir en viktig ressurs for oss fremover, sier organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Sarah C. J. Willand.
Kruse Larsen utvider
- Dette hadde vært enklere om vi hadde kranglet mye eller slitt med å arbeide sammen, men det har vært en ren glede å ha Sissel her. Hun har bistått flere av våre største kunder og jobbet tett med TV 2. Når hun først skal til et annet sted, så er TV 2 et spennende og godt valg, sier Jan Erik Larsen, som er far og daglig leder i Kruse Larsen AS, i en melding.
Kruse Larsen beskriver seg som Norges eneste rådgivingsselskap med helt åpne kundelister.
Selskapet hadde en byråinntekt på 4,9 millioner kroner og gikk fra én til fire ansatte i oppstartsåret 2015.
- Vi vokser raskt og var allerede i en prosess med å sikre nye, flinke rådgivere. Nå trenger vi kanskje å ansette to istedenfor bare én, sier Larsen.