Martin Aarestrup blir kommersiell leder i Rubicon. Antyder mer content marketing

- Annonsører vil ikke være bare «foran og bak», sier han.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Rubicon har ansatt Martin Aarestrup som kommersiell leder i selskapet, melder selskapet onsdag.

- Aarestrup vil sitte i ledergruppen i selskapet og delta i utviklingen av selskapet videre. Aarestrup kommer fra stilingen som partner i Inbetween Entertainment som har hatt hovedfokus på å bygge relasjoner mellom merkevarer og underholdning. Han har en bred medie- og reklamebakgrunn og har blant annet vært markedsdirektør i FOX International Channels, markedssjef i SBS Radio, og digital leder i McCann, heter det i en pressemelding.

- Vi gleder oss stort til Martin kommer på plass, sier daglig leder på Rubicon tv, Pål Kruke Kristiansen.

- Det vil skje mye spennende i skjæringsfeltet mellom kanal, annonsør og produksjonsselskap i de nærmeste årene og vi håper også med dette å kunne gå til norske tv-kanaler og tilby dem flere prosjekter med nye samarbeidspartnere.

- Dette vil bli en ressurs for hele huset og med Martins bakgrunn vil vi også stå bedre rustet til en spennende tid som innholdsleverandører på flere plattformer enn de tradisjonelle og med både nye og gamle samarbeidspartnere. Dessuten er Martin en hyggelig fyr som vil passe godt inn hos oss, sier Kristiansen.

Aarestrup selv sier følgende:

- Dette var en mulighet det rett og slett var umulig å ikke takke ja til. Rubicon er uten tvil et selskap som ruster seg for fremtiden. Jeg tror vi vil se at merkevarer og annonsører i større grad ønsker å være en naturlig del av underholdningen, og ikke bare være foran og bak. Dette krever en fin balanse, og sammen med alle de flinke folkene i Rubicon skal vi bli best på nettopp dette.

Aarestrup begynner i stillingen 1. oktober.

Powered by Labrador CMS