Wærp blir dermed redaksjonssjef i landets største kvinnemagasin.
- Jeg har gledet meg enormt til å begynne å jobbe med Kamille og noe av det jeg brenner aller mest for, nemlig god historiefortelling og reportasjejournalistikk, både på print - og gjennom nye fortellerformater digitalt, sier Ingrid Wærp i en melding.
Den nye redaksjonssjefen er hentet internt i Egmont Publishing. Wærp har i mange år jobbet som redaksjonssjef i Bonytt, og før det som journalist i Aftenposten. Hun har en bachelor i økonomi- og næringslivsjournalistikk fra BI, samt medievitenskap fra Universitetet i Oslo og begynte i jobben i forrige uke.
Kamille ble lansert for 15 år siden og er Norges største magasin for kvinner (offisielle opplagstall per utgave).
Som redaksjonssjef får Wærp ansvar for innhold i alle kanaler og for å forvalte merkevaren gjennom både magasinet, nettside, sosiale medier og event. Kamille når bredt ut til kvinner i hele Norge, med en snittleser på ca. 40 år.
- Det er en spennende målgruppe, og Kamilles slagord «god nok som du er», mener jeg er ekstra viktig i kvinners hverdag i 2019 - en hverdag hvor vi bombarderes av uoppnåelige og perfekte idealer. Sammen med den dyktige redaksjonen og de erfarne innholdsprodusentene vi bruker, ønsker jeg å bidra til at kvinner kan senke skuldene.
Den tidligere redaksjonssjefen Rina Blekkerud begynte i Dagbladet i august, og målgruppesjef og redaktør Madeleine Strand er nå fornøyd med å ha fått Ingrid Wærp på plass.
- Ingrid har imponert i Bonytt, og har mye å komme med også utenfor interiørsegmentet. Hun har god målgruppeforståelse, er idérik og har bred erfaring. Vi står midt i et skifte og er godt i gang med å utvikle Kamille som merkevare i en ny mediehverdag, her har Ingrid mye å bidra med og vil spille en viktig rolle.