I dag ble det kjent at Inger-Lise Kvås, som har vært innholdsansvarlig i Kvinneguiden frem til nå, blir ny redaksjonssjef i nettavisen. Hun tar dermed over for Susanne Kaluza, som nå jobber i PR-byrået Trigger.
Ettersom Kveås er en intern søker, kjenner hun dermed merkevaren godt, forteller hun:
– Kvinneguiden har etablert seg som en tydelig stemme for likestilling og feminisme. Med en base av unge og velformulerte spaltister og en gjennomført profil på alt innholdet er Kvinneguiden et nettsted med en trafikkmessig god utvikling, sier Inger-Lise Kvås i en pressemelding.
– Grundig presseetisk forståelse
Hun gleder seg til å videreføre arbeidet med Kvinneguiden, som er en arena for å få fram nye, sterke kvinner i den offentlige debatten, opplyser hun.
– Vi vil bidra til å sette dagsorden i spørsmål om likestilling og diskriminering. I tillegg skal Kvinneguiden gi påfyll i form av gode leseropplevelser om kvinner og ulike sider ved kvinners liv.
Kvås har over 20 års erfaring fra redaksjonelt arbeid, både på papir og digitalt. Digitalredaktør Monica Lid i Egmont skryter av nyansettelsen:
- Hun har grundig presseetisk forståelse, og har bakgrunn fra nyhetsjournalistikk i Vest-Telemark Blad og Telemarksavisa før hun kom til Egmont. I Egmont har Inger-Lise jobbet både i Norsk Ukeblad og for Klikk Helse, hvor hun har vært en viktig brikke i oppbyggingen av Helseleksikonet, forteller Lid.
Kvinneguiden ble startet for 16 år siden, og er i dag Norges største nettsted for kvinner i alle aldre og har omlag 215 000 unike brukere per uke. De fleste leser Kvinneguiden på mobil. I tillegg har Kvinneguiden et av Norges største debattforum, med over 40 0000 nye innlegg i uken.
Kilde: Kvinneguiden.no