Ian Brown, grafisk designer.

Grafisk designer Ian Brown har fått fast jobb i Netlife

- Vil styrke byrået på design, sier amerikaneren.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Grafisk designer Ian Brown - en tittel han holder fast på i en «hyperdigital hverdag» - har fått fast jobb i designselskapet Netlife. Her skal han jobbe med visuelle identiteter, konseptutvikling og merkevarebygging. 

I Browns portefølje er særlig oppdragsgivere fra mote og kultur fremtredende, opplyser selskapet. Det omfatter blant andre KORO, Nasjonalmuseet, Henie Onstad Kunstsenter og Karl Lagerfeld.

– I Netlife vil jeg bidra til å styrke byrået ytterligere på visuelt design og utvikling av designsystemer på tvers av kanalene som dagens virksomheter bruker. Jeg opplever at Netlife har et totalperspektiv på merkevarebygging og bred tverrfaglig kompetanse som gir meg et godt utgangspunkt for å skape verdi for brukerne, sier Brown.  

New York-eren kom til Norge som 14-åring, snakker norsk som en innfødt og reiste tilbake i 2003 for å studere grafisk design ved Pratt institute, opplyser selskapet. 

Enda mer spesialisert ble han i faget ved Gerrit Rietveld Academie i Amsterdam, hvor han ble uteksaminert i 2006. Både der og ved Kunsthøyskolen i Oslo (KHiO) har han senere vært foreleser, skriver Netlife.

Powered by Labrador CMS