Stine Steffensen Børke tiltrer som ny konserndirektør for merkevarebygging og markedsføring, Chief Marketing Officer (CMO) fra 1. mars.
Det opplyser selskapet i en melding.
Steffensen Børke har omfattende internasjonal erfaring fra tilsvarende roller i Telenor, Helly Hansen og Norwegian.
- Stine er den råeste internasjonale strategiske merkevarebyggeren og markedsføreren i Norden. Når hun nå var ledig på markedet passet det ekstremt bra med våre internasjonale ambisjoner. Vi ser fram til at hun skal lede arbeidet med å fortelle historien om Hurtigruten-produktet over hele verden, sier konsernsjef Daniel Skjeldam i Hurtigruten i en melding.
Steffensen Børke vil lede en nyetablert funksjon som samler all kommersiell markedsføring.
- Det som skiller den globale merkevaren Hurtigruten fra de fleste andre reiselivsprodukter, er at opplevelsen er unik og en motpol til industrialisert masseturisme. Den kan ikke kopieres; den må oppleves – og forandrer livet til selskapets gjester. Jeg ser veldig fram til å formidle disse magiske øyeblikkene til et kravstort internasjonalt publikum som setter ekthet og læring foran samlebåndsturisme eller flat luksus, sier hun.