Øyvind Solstad slutter som Global social media manager i Hurtigruten.

Øyvind Solstad slutter som Global social media manager i Hurtigruten

- Jeg er åpen for det meste, men jeg har ikke lyst til å selge brus, liksom.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I juni 2017 ble det klart at Øyvind Solstad sluttet i jobben som sosiale medier-sjef i VG for å bli Global social media manager i Hurtigruten.

I dag ble det kjent via Solstads Facebook-profil at han slutter i jobben etter drøyt to år.

– Jeg har vært der i over to år og det har vært veldig lærerikt. Det har vært veldig gøy å jobbe med masse smarte folk.

På Facebook skriver Solstad at han har jobbet med performance, sosiale medier, vært teamleder og innholdsprodusent og at den nåværende rollen vil kreve mer spesialisering.

Selv ønsker han å jobbe mer versatilt.

– Først og fremst vil jeg gjøre alle de tingene. Jeg har alltid jobbet med alt fra strategi til piksler, for dette er en av mine største styrker; å kunne gjøre alt fra de store linjene med å lage en sosiale medier-strategi – til å produsere video. Jeg ønsker ikke å bare gjøre video eller bare strategi, men alt samtidig, sier han til Medier24 og avviser at det har skjedd noe galt som nå fører til at han går av.

– Slutter du uten å ha en ny jobb å gå til?

– Det kan jeg ikke si noe om ennå.

– Hvordan er oppsigelsestiden din?

– Det vet jeg ikke ennå.

– Kan det være aktuelt å vende tilbake til mediebransjen?

– Jeg er åpen for det meste, men jeg har ikke lyst til å selge brus, liksom. For meg handler det ikke så mye om kategorien på hva jeg jobber med, så lenge produktet eller bedriften holder på med noe som jeg har tro på og som føles viktig. I Hurtigruten har jeg følt at jeg har vært med på å forandre en næring til noe mer «sustainable». Det har vært meningsfullt.

Powered by Labrador CMS