Helene Friis slutter i Telenor Norge, hvor hun de siste årene har hatt tittelen Head of Digital & Direct Marketing.
- Etter åtte gode år her kjente jeg at tiden er inne for å gjøre noe annet, sier hun til Medier24
- Så vil noen sikkert si at det er galskap å forlate et suksessfylt selskap som Telenor nå som vi gjør så mye utrolig spennende. Men det er en stor digitaliseringsjobb å gjøre i Norge, og jeg har lyst til å ta med meg min erfaring og kompetanse til en annen bedrift eller organisasjon, fortsetter Friis.
Nøyaktig hva det skal bli vil hun ikke si, eller vet ikke, riktig ennå:
- Først blir det tidenes lengste juleferie!
Fra bestilleravdeling til inhousekompetanse
Friis har en solid CV med erfaring fra blant annet Scala Computer Television, Online Club, Mediacom og Confetti.
I 2009 kom hun til Telenor, og det som da var en tradisjonell markedsavdeling som var preget av mye TV og «bestilling» av reklame. Veien derfra beskriver hun som en «fantastisk spennende digitaliseringsreise»:
- Nå, mer enn åtte år senere, er vi en datadrevet organisasjon med viktig insourcet fagkompetanse for å møte ulike områder av digitaliseringen.
- Vi var tidlig ute med det som mange annonsører nå kaller sin «mediehus-strategi», og var bevisste på styrken som ligger i, og utnyttelsen av egne digitale, sosiale og direkte kanaler, sier hun.
Friis forteller at hun hele veien har fått være med på å utfordre det eksisterende, etablere nye kanaler, prøve og feile.
- Jeg har fått jobbe i et spenennde konsern, som tilbyr fantastiske produkter, tjenester - og med ekstremt mange dyktige kollege. Som jeg har hatt det utrolig gøy sammen med!