Hansine Korslien går fra stillingen som rådgiver i Geelmuyden Kiese til en nyopprettet stilling som kommunikasjonsansvarlig i Stiftelsen Tinius og Blommenholm Industrier.
Schibsted-eier Stiftelsen Tinius rekrutterer: Henter Hansine Korslien fra Geelmuyden Kiese
Blir ny kommunikasjonsansvarlig i Stiftelsen Tinius.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Hansine Korslien går fra stillingen som rådgiver i Geelmuyden Kiese til en nyopprettet stilling som kommunikasjonsansvarlig i Stiftelsen Tinius og Blommenholm Industrier, skriver Tinius på sine nettsider.
– Hansine Korslien er en erfaren og engasjert person med en kompetanse som vi i Stiftelsen Tinius kommer til å ha stor glede av. Hun er oppriktig opptatt av mediebransjen, dens verdier og fremtid – og jeg ser frem til et spennende samarbeid, sier adm.dir. i Stiftelsen Tinius og Blommenholm Industrier, Kjersti Løken Stavrum.
– Stiftelsen Tinius er opptatt av at mediehusene ivaretar viktige demokratiske verdier, at Schibsteds rubrikksatsing over store deler av verden er innovativ og fremoverlent. Stiftelsen er også engasjert i sentrale spørsmål som skattlegging av de globale teknologiselskapene og at det utvikles reelle konkurrerende teknologimiljøer i vår del av verden. Alt dette krever et sterkt fokus på kommunikasjon, og jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, sier Hansine Korslien.
Korslien er utdannet medieviter fra Universitetet i Oslo, og har blant annet jobbet for VG, Den norske FN-delegasjonen i New York og Geelmuyden Kiese.
Hun var også i teamet som jobbet med kampanjen #Ettminutt om mediemangfold som Stiftelsen Tinius og Amedia-stiftelsen tok initiativ til tidligere i år, skrive de på nettsidene.
Korslien begynner i den nye jobben 1. september.
Stiftelsen Tinius forvalter den største eierposten i Schibsted Meda Group gjennom selskapet Blommenholm Industrier.
Stiftelsen Tinius ble opprettet av Tinius Nagell-Erichsen for å sikre det langsiktige eierskapet av Schibsted.