Hallvar Agersborg blir kreativ leder i Nordlys.
Hallvar Agersborg blir kreativ leder i Nordlys.

Hallvar Agersborg blir kreativ leder i Nordlys: – Utrolig spennende

– Vi har nettopp lagt bak oss et år der lokalavisenes posisjon har blitt betraktelig styrket, mener Agersborg.

Publisert Sist oppdatert

Hallvard Agersborg blir kreativ leder i Nordlys. Det skriver avisen i en pressemelding fredag morgen.

Tromsøværingen kommer fra jobben som innholdsprodusent i Nordlys LAB, og skal fortsette med innholdsproduksjon i sin nye stilling.

– Det er en utrolig spennende oppgave. Kombinasjonen mellom å hjelpe kunder å lykkes med markedsføring og å finansiere et så viktig samfunnsoppdrag som den frie journalistikken er helt unik, sier Agersborg.

Den nybakte kreative lederen beskriver Nordlys som en av landsdelens sterkeste merkevarer, og ser lyst på fremtiden til mediehuset.

– Vi har nettopp lagt bak oss et år der lokalavisenes posisjon har blitt betraktelig styrket. Det er ikke bare positivt for oss som har avisa som arbeidsplass, men for annonsører, lesere og resten av lokalsamfunnet, mener han.

Agersborg tror kreative prosesser har vært særdeles viktig for lokale mediehus, som for få år siden risikerte å bli akterutseilt i en global mediekonkurranse. Da jobbet han som frilansjournalist ved siden av markedsføringsstudiene

. – Jeg husker godt dommedagsprofetiene rundt lokalavisens levedyktighet. Den tradisjonelle forretningsmodellen til lokalavisene var marginalisert og nyheter bak betalingsmur ble dårlig mottatt av publikum.

– Slik jeg ser det har Nordlys lykkes med kreativ produktutvikling og i den digitale omstillingsprosessen, og det er interessant å være med på det videre arbeidet med dette.

Powered by Labrador CMS