Silje Iversen Hammersland (37) er ansatt som prosjektleder i Nordiske Mediedager, opplyser de i en melding.
Hammersland kommer fra jobb i forlagsbransjen, der hun de siste sju årene har jobbet som forlagsredaktør i Cappelen Damm og som informasjonssjef i Font.
Hun tiltrer i jobben 1. mars.
– Nordiske Mediedager er en treffsikker og faglig sterk konferanse som både inspirerer og setter dagsorden, og det er med stor entusiasme og en dose ærefrykt jeg ser frem til å bli en del av laget, sier Hammersland.
– Denne stillingen byr på spennende nye utfordringer og muligheten til å få brukt bredden av min kompetanse. Det er dessuten en fare for at det blir skikkelig gøy, sier hun.
Hammersland har tidligere jobbet med markedsprosjekter og lydbok- og podkast-prosjekter i samarbeid med Storytel, samt vært PR- og kommunikasjonsrådgiver i Bazar Forlag.
Hun har utdanning i markedsføringsledelse fra BI, samt studert nordisk og litteraturvitenskap ved Universitetet i Bergen og media management fra Høgskolen i Gjøvik og Den Grafiske Højskole i København.
NMD-sjef Guri Heftye gleder seg over å ha sikret seg Hammersland inn i troppen.
– Silje er rett og slett headhuntet til denne jobben. Jeg fikk et tips om at hun var på vei tilbake til Bergen, og da vi fikk en åpning her, gikk det radig, sier Heftye i meldingen.
– Silje har en sjelden god miks av kommersiell forståelse og redaksjonell innholdsproduksjon, kombinert med bred og allsidig erfaring fra mediebransjen. Hun har hatt fingrene borti alt fra kommunikasjonsstrategier og digital markedsføring til gjennomføring av arrangementer. Hun er vant til å ha mange baller i lufta og turnere ulike folk, og vil styrke teamet vårt ytterligere, sier Heftye.