Mats Abrahamsen og Gunhild Sletten Gundersen avslutter begge skolegang denne våren, og går inn i sine to stillinger i PR-byrået Trigger i med nysgjerrighet og en genuin interesse for innovasjon og teknologi.
– Mats og Gunhild kommer inn med rykende fersk kompetanse kombinert med tro på kraften som ligger i innovasjon og teknologi. Vi er utrolig stolte når folk av deres kaliber ønsker å bli en del av vårt fagmiljø, sier Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger, i en melding.
Trives med mange hatter
Gunhild Sletten Gundersen har en mastergrad i økonomi og administrasjon fra Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) og en bachelor i samme fagfelt fra Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU). Hennes primære interesser er strategi, organisasjon og ledelse.
- Hun er en allsidig allrounder som trives godt med mange hatter på hodet og flere baller i luften. Dette er kvaliteter hun kommer til å nyte godt av når hun går inn i sin rolle som produsent i Trigger, skriver byrået.
– Et sterkt fagmiljø, engasjerte mennesker og mange spennende prosjekter har gjort at Trigger i lang tid har vært på toppen av min liste over ønskede arbeidsgivere. Trigger har en ambisjon og et ønske om å bety noe mer for samfunnet vi er en del av. Det synes jeg er utrolig flott! Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til å starte arbeidet, og føler meg privilegert som får være en del av denne gjengen, sier hun selv.
Tror på kraften i teknologi
Mats Abrahamsen kommer fra Westerdals / NITH, hvor han har studert IT med fordypning i digital markedsføring.
Under studietiden har han rukket å være intern i Kitchen/Shift, skrevet i Kreativt Forum, og jobbet frilans for kunder som Oslo Bysykkel, Tim Wendelboe, og Sykle til jobben.
- I arbeidet drar han gjerne inn kunnskap fra webutvikling, interaksjonsdesign, og Business Intelligence, men trigges spesielt av data, endring, og innovasjon. Mats er ansatt i Trigger som rådgiver med fokus på datadrevet innsikt. Han tror på kraften i teknologi og mener innsikt basert på data er nødvendig for at merkevarer skal lykkes i framtiden, heter det.
Abrahamsen selv sier dette om hans nye jobb:
– Trigger er et byrå jeg har sett opp til fra jeg først hørte om dem. Jeg inspireres av kulturen her, og den ukonvensjonelle og uredde tilnærmingen til kommunikasjonsfaget. Jeg gleder meg til å bidra med ny innsikt og å ta fatt på fremtiden sammen med dødsflinke og trivelige kolleger. I Trigger får man jobbe med store prosjekter for spennende kunder, og samtidig gjøre samfunnet enda litt bedre gjennom viktig kommunikasjon.