Geelmuyden Kieses partnermøte har utnevnt fem nye partnere som inngår på eiersiden i selskapet fra 1. januar 2016, opplyser selskapet i en pressemelding.
Det nye partnerskapet består etter dette av totalt 14 partnere; 4 kvinner og 10 menn.
– I GK har vi et organisk menneskesyn. For oss er meningen med livet å utvikle oss faglig, slik at vi kan ta et større ansvar for kundene våre. Derfor er jeg stolt og glad for å invitere med fem nye partnere fra 1. januar 2016, sier seniorpartner og konsernsjef Hans Geelmuyden i GK Gruppen.
Kjønnsfordelingen på partnersiden i GK er imidlertid ikke tilfredsstillende, erkjenner sjefen i meldingen. Av de fem nye partnerne, er fire menn.
–N å må vi ta oss sammen så vi ikke får Elisabeth Grieg etter oss, sier Geelmuyden.
Med de nye utnevnelsene teller Geelmuyden Kieses partnerskap og eiergruppe 14 partnere: Frida Berg, Mikael Børsting, Marius Eriksen, Hans Geelmuyden, Bård Hammervold, Petter Herming, Morten Hofgaard Jørstad, Paal Frisvold, Gunnar Mathisen, Lars Nermoen, Nina Riibe, Maria Steno, Janna Sundewall, og Øivind R. Winge.
Dette er de nye partnerne i Geelmuyden Kiese:
Norge:
• Bård Hammervold har særlig ansvar for selskapskommunikasjon, identitets- og merkevareprosesser samt kommunikasjonsstrategi. Bård Hammervold kom til Geelmuyden Kiese høsten 2013 fra stillingen som kommunikasjonsdirektør ved Munchmuseet og har også hatt lederfunksjoner i større industribedrifter, blant annet Hydro og senere StatoilHydro (nå Statoil) og Eniro. Bård Hammervold er utdannet siviløkonom/MBA fra Handelshøyskolen BI.
• Lars Nermoen har mer enn ti års erfaring med kommunikasjon knyttet til energi, industri og klimaspørsmål. Han har vært informasjonssjef i Hydro, hvor han jobbet med blant annet olje og gass, vindkraft, vannkraft, aluminiumsproduksjon, resirkulering og energieffektivisering i transport og bygg, og informasjonsrådgiver i Olje- og energidepartementet. Lars Nermoen har hovedfag i medier og kommunikasjon fra Universitetet i Oslo og har bred erfaring innenfor strategisk kommunikasjon, budskapsutforming, mediekontakt og krisekommunikasjon.
• Marius Eriksen har som sitt spesialområde integrerte kampanjer, identitets- og merkevarebygging, sosiale medier/digitale løsninger og konsept- og idéutvikling. Han står bak flere prisvinnende strategier og kampanjer. Noen av disse er den politiske kampanjen «Hverdagsreisen» med NAF, «#vennetur» med Den Norske Turistforening, «Norges råeste reiserace» med Berg-Hansen Reisebureau, «Kunnskapsreisen» med Universitetet i Stavanger og «#kollen100000» med Skiforeningen. Marius Eriksen er utdannet i Edinburgh, Skottland og har en grad innen informasjons- og samfunnskontakt.
Sverige:
• Frida Berg er viseadministrerende direktør og ansvarlig for Corporate Communications i Geelmuyden Kiese Sverige. Frida arbeider som seniorrådgiver innen merkevarearbeid, CSR og samfunnskommunikasjon og har omfattende erfaring fra krisehåndtering, både som konsulent og fra næringslivet. Frida arbeider med et bredt spekter av bransjer, blant annet mat og drikke, teknologi, forsikring, dyresykepleie, IT, ideelle organisasjoner og forbrukerprodukter. Hun kommer sist fra McDonald’s Sverige der hun var presseansvarlig og talsperson. Frida Berg er utdannet journalist ved Skurups Folkhögskola og har magistereksamen i statsvitenskap fra Lunds Universitet.
Danmark:
• Mikael Børsting er public affairs direktør i Geelmuyden Kiese Danmark og rådgir bedrifter og organisasjoner om strategisk og politisk kommunikasjon. Mikael Børsting har blant annet vært fire år i Venstres ledelse som Lars Løkke Rasmussens (V) nærmeste rådgiver, han ta vært pressesjef og også arbeidet i en årrekke som politisk reporter i avisene Politiken og Information.