FriFagbevegelse har funnet sin nyeste journalist, skriver de i en pressemelding.
– Jeg er jo i målgruppa selv, så jeg håper de som scroller på TikTok kan relatere til meg og ser på meg som en venn i feeden sin, sier Rebekka Johannesen Litland.
Avisen skal satse hardere på unge lesere, og trapper derfor opp satsingen på sosiale medier med ansettelsen av en SoMe-journalist.
De skal ha særlig fokus på å lage videoer til TikTok og Instagram om det ferske arbeidstakere lurer på om arbeidslivet - og reportasjer om unge som er i jobb.
– Det er mye i arbeidslivet som kan være vanskelig å forstå. Jeg har selv erfart å stå i situasjoner i jobblivet hvor jeg ikke vet hva mine rettigheter er, sier Litland.
– I stedet for å snakke om de unge, skal vi nå snakke med og til de unge, sier Tore Ryssdalsnes, ansvarlig redaktør i FriFagbevegelse.
Målet er å sørge for at unge arbeidstakere kan lære mer om hvilke rettigheter, utfordringer og muligheter de har i arbeidslivet.
– Det unge arbeidslivet er en nisje som ingen andre dekker. Vi har tenkt å lage journalistikk på dette som kan underholde og informere unge i ulike deler av arbeidslivet, sier Ryssdalsnes.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no