I en pressemelding torsdag lanserer Trigger et nytt og viktig prosjekt. Med Trigger.Action skal byrået bidra til å «realisere ideer som kan bidra til å bevege verden i riktig retning».
Trigger stiller én million kroner i pengestøtte og arbeidskraft til en verdi av to millioner til rådighet hvert år for å støtte viktige prosjekter.
Og aller først på agendaen i år, står flyktningekrisa.
– De siste ukene har vi opplevd et enormt engasjement for å hjelpe personer som har flyktet til Norge. Nå som bamsene og klærne er delt ut er hverdagen i ferd med å innhente oss. Da er det lett å glemme at behovet for innsats og hjelp fortsatt er stort, og at behovet også har skiftet karakter, sier daglig leder Preben Carlsen i Trigger i meldingen. Han fortsetter:
- Det norske samfunnet kan fort oppleves som litt kaldt, og derfor trenger vi nye ideer til hvordan vi kan inkludere de som kommer hit på en best mulig måte.
«Kraften i en god idé»
Kommunikasjonsbyrået har de seneste åra markert seg som et byrå med engasjerende kommunikasjon. Den kompetansen vil de nå stille til rådighet for å gjøre gode ideer større og viktigere, sier Trigger-sjefen:
– Vi tror på kraften i en god idé. Vi tror den kan gjøre en forskjell og vi vet at den kan inspirere andre til å bidra positivt. Derfor leter vi etter løsninger som kan sikre at flyktningene kommer raskt og godt inn i den nye hverdagen sin i Norge. Selv bidrar vi med penger og arbeidskraft for å hjelpe andre med å realisere ideene sine og gjøre dem viktige, og vi håper det vil føre til mange smarte løsninger.
– Vi vet at det er mange som har et brennende engasjement og viktige ideer som verden sårt trenger. Utfordringen for mange er at de ikke er i en situasjon hvor de har muligheten til å realisere ideene sine. Her håper vi Trigger.Action kan utgjøre en forskjell ved å finansiere det arbeidet som må gjøres for å få ta de beste ideene fra tankestadiet til virkeligheten, sier Carlsen.
Tar i mot alle ideer
Byrået understreker at de tar i mot alle ideer, og ikke er opptatt av hvem som kommer med den.
- Vi inviterer alle til å delta. Det vi er opptatt av er at du brenner for idéen din, og at idéen er god nok til å gjøre en reell forskjell. Løsningene trenger ikke å være store. De trenger ikke å løse noe for alle. De kan også bety mye for få. Vi ønsker rett og slett å gjøre vårt for at flere av de som brenner for en meningsfylt idé skal få muligheten til å realisere den, sier Carlsen.
43 rådgivere i Trigger står klar til å løse ideen din - og den kan du lansere på byråets hjemmeside på Trigger.no/trigger-action.