Fra venstre: Schibsteds rubrikkdirektør Sondre Gravir, konsernsjef Rolv Erik Ryssdal og mediedivisjonens driftsdirektør Siv Juvik Tveitnes. Bildet er fra en presentasjon tidligere i år.

Fortsatt ingen «Facebook-effekt» for FINN: Omsetningen passerte 400 millioner første kvartal - margin på 42 prosent

Rubrikkmarkedene i Norge og Europa sørger for nok et solid kvartal fra Schibsted.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted ASA omsatte for 4,3 milliarder kroner første kvartal, en vekst på 9 prosent fra samme periode i fjor. Det viser kvartalsrapporten fra det børsnoterte konsernet.

Resultatveksten var enda bedre: 610 millioner kroner i EBITDA, mot 434 samme kvartal året før.

Og disse pengene kommer i all hovedsak fra de etablerte rubrikkmarkedene som Finn, Blocket og Leboncoin. Mediehusdivisjonen leverer et samlet driftsresultat (EBITDA) på 113 millioner kroner.

 

FINN fosser framover

 

Her er det riktignok en liten nedgang i resultatene fra svenske Blocket, men vi snakker om en nedgang fra 54 prosent til 46 prosent driftsmargin.

Frankrike og Spania fortsetter å øke driftsresultatet, og det samme gjør norske FINN - nok en gang. Det er altså så langt ingenting som tyder på at konkurransen fra Facebook, Shpock eller andre har svekket rubrikkmaskinen:

Omsetningen første kvartal var på 408 millioner kroner, med et driftsresultat (EBITDA) på 172 millioner, en resultatvekst på hele 12 prosent. Det gir en margin på 42 prosent, mot 39 samme kvartal året før.

 

Flere tall fra Schibsted: 

 

 

Powered by Labrador CMS