Samlet leverer Schibsteds rubrikkmarkeder en driftsmargin (EBITDA) i tredje kvartal på 44 prosent.
I Frankrike er marginen på hele 55 prosent, Sverige på 62 prosent - og Norge på fortsatt solide 46 prosent.
Her hjemme leverre FINN også imponerende nok vekst, i en norsk økonomi med nedadgående konjunkturer. Men både på motor og jobb vokser omsetningen, ifølge kvartalsrapporten.
- Det går bedre i Norge enn man kunne forvente utfra de økonomiske konjunkturene, sier en fornøyd Rolv Erik Ryssdal på Schibsteds resultatpresentasjon i Oslo fredag morgen.
Etter investeringer, avskrivinger med mer, leverer Schibsted ASA dermed et resultat før skatt tredje kvartal på 392 millioner kroner.
Det er langt bak fjoråret, noe som skyldes en ekstraordinær effekt på en verdsettelse av et datterselskap i 2015.
Børsen svarer umiddelbart
Schibsted-konsernet har slitt på børsen i år, og i høst har aksjekursen falt under 200 kroner - for første gang på flere år.
Men markedet svarer umiddelbart på de gode tallene, og fredag morgen spratt kursen opp med 8 prosent.
Konsernsjef Rolv Erik Ryssdal om 3. kvartal, gode rubrikktall og fortsatt tunge tak i mediehusene:
- Framtida ser lys ut for rubrikk fortsatt, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i Schibsted ASA. Rubrikkmarkedene leverer gode tall, mens inntektene faller tungt i mediehusene. Konsernet leverte nær 4 millarder kroner i omsetning tredje kvartal, og tett opp mot 400 millioner i resultat før skatt. > Les mer på medier24.com!
Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen i mediehusene:
Hvordan går det med VG, Aftenposten og regionavisene? Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen og resultatene for 3. kvartal. > Les også mer på medier24.com!