- Noen går rett inn i gründerfasen etter studiene, men jeg valgte motsatt vei. Jeg følte at jeg trengte til tyngde, før jeg turte å hevde meg, forteller Takin Kroop.
På tampen av fjoråret ga han seg som senior digital rådgiver i Fanbooster, og satser nå for seg selv i selskapet Pilot Media.
24-åringen har bachelor i markedsføring fra Markedshøyskolen, og har siden 2013 jobbet for Fanbooster, også ved siden av studiene.
Senere har han fått mer ansvar, og jobbet med kunder som Nordic Choice Hotels, Canon, Santander Consumer Bank, Telenor og Opera Software.
Nå skal han fortsette i samme bransje «kaptein» i Pilot Media, som han også er medeier i. Med på laget er også «annenpilot» Jonathan Firdaus.
Ambisjonen er å være et rendyrket digitalt byrå, og målet er «enkelt og greit» å levere verdier for kundene - uten å bruke for mye penger:
- Med alle verktøy tilgjengelig når det gjelder å finne riktige målgrupper, ekskludere eksisterende kunder og ikke minst hva gjelder konverteringsoptimalisering, er det få bedrifter i dag som kan se vekk fra å jobbe på denne måten, mener Kroop
Og legger til:
- “Lik og del” er en taktikk som gir pene tall i form av likes, men svært lite som kan dras tilbake i form av hard cash for bedrifter.