Det er i siste episode av podkasten Mediapuls det blir kjent at dagligvaregiganten Rema 1000 parkerer samarbeidet med VG, omtalt som «Familieliv».
Samarbeidet ble først presentert som sponset journalistikk i fjor, før det ble felt i PFU og omprofilert til annonsørinnhold.
Pakket inn i Remas logoer og annonsører presenterte VG og Rema annonsørinnhold om familier og barn, uten å være veldig produktrettet.
Og debatten til tross: I sommer feiret VG Partnerstudio 10 millioner sidevisninger på Familieliv.
Men nå er det altså slutt.
Les også: VG-Torry om at Rema trekker seg fra Familieliv: – Det står flere nye annonsører på trappene
Hør podkasten her, eller følg den på Mediapuls.no:
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/291793962" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Rema 1000 sin kommunikasjonsdirektør Mette Fossum-Beyer sier til Mediapuls at Familieliv var god læring, som Rema ikke angrer på.
Men at man nå skal bruke budsjettet på å fortsette å «bygge sitt eget mediehus», som Medier24 tidligere har omtalt.
Rema 1000 har også bestilt noe mer annonseplass i lokale medier den siste tida, men overfor Mediapuls opplyser Rema at det ikke er noen renessanse for papiravisen - det blir bare noe mer fram mot jul.
LES FLERE SAKER om Rema 1000 og VG Partnerstudio:
> – Nå lager vi vårt eget mediehus, sier Rema 1000. Går til Google, Facebook og Instant Articles
> Han har gjort som PFU sa: Nå heter det ikke «VG Familieliv», og alt er merket «annonsørinnhold»
> Senterpartiets Per Olaf Lundteigen reklamerte for «erkefienden» Rema 1000 på VGs Familieliv