Washington Post tar den helt ut på Facebook. Skal publisere alle saker på Instant Articles

Avis-giganten slipper seg helt løs for å nå leserne.

Publisert Sist oppdatert

Da Facebook Instant Articles ble lansert før sommeren, ble det omtalt som en revolusjon. Siden har det vært stille, og enn så lenge har ingen norske aviser blitt lansert. Ja, få andre enn de opprinnelige mediehusene har fått tilgang.

Men nå blir Washington Post den første nye partneren som slipper til på plattformen. Og det gjør de til gangs.

  • Les flere nyheter om Instant Articles og andre saker om Facebook på Medier24

«The Post» vil sende 100 prosent - alle sakene sine - til Facebook. Slik at artiklene kan leses i Facebooks egen nyhetsleder, med både rask lastetid og god brukeropplevelse.

Det forteller avisa selv på WashingtonPost.com.

Publisher Fred Ryan sier at de holder ingenting igjen, og er klar på hvorfor de gjør det:

- Vi vil nå både nåværende og framtidige lesere på alle plattformer. Det siste året har vi vokst stort, særlig på mobil og blant «millenials». Når vi jobber med partnere som Facebook, kan vi nå og engasjere enda flere lesere. Og gi dem en bedre og mer sømløs leseropplevelse, sier Ryan.

Mediehus som velger å publisere på Instant Articles, kan velge å la Facebook selge annonser og få en cut av omsetningen - eller selge egne avtaler og beholde en større andel. Washington Post har nå gjort sine første avtaler med egne annonsører som inkluderer reklame på Instant Articles.

Powered by Labrador CMS