Ståle Lindblad, rådgiver på sosiale medier.

MediaPuls 131: Ståle Lindblads har analysert 210.000 norske Facebook-sider. Her er hans beste tips

PODKAST: Vi får besøk fra sosiale medier-rådgiveren, som deler mange gode råd.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ståle Lindblad er gründer av Areca og står blant annet bak Facebook-verktøyet SoMeStatus.com. Han brukte hele januar til å analysere over 210,000 norske Facebook-poster fordelt på 9 bransjer, for å finne ut hva som gjør Facebook-sider gode og dårlige. Funnene har han gjort tilgjengelig i rapporten Facebook-Effekt 2016. MediaPuls tok en prat med Ståle for å høre mer om funnene, og for å få noen gode råd for 2017.

Marius har pusset opp Helt.Digital, og sett seg lei av selskaper som selger Google Bedrifts-tjenester. Sjefredaktøren i Dagbladet, John Arne Markussen spår papirdød for digitalsinker. MediaPuls mener det ikke handler om papirdød, men om død – for alle som er digitale sinker.

Hans-Petter har tatt en prat med Pål Nisja, som er direktør for forretningsutvikling i Nettavisen. I motsetning til VG, takket Nettavisen nei til Snapchat Discover. Årsaken var enkel; forretningsmodellen holdt rett og slett ikke mål.

I spalten «Sosiale medier siden sist» ser vi nærmere på Facebook som rydder opp i tellerot, og introduserer ny annonsemodell for video – lyd på, eller gratis annonsering. Marius har fått seg stor meldingsknapp på Twitter, og Disney bryter med verdens største YouTuber.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls!

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS