MediaPuls episode 54: Pragmatisk programmatisk, mer samarbeid - og mindre SEO?

PODKAST: Schibsted satser alt på programmatisk annonsering. Google og SEO er fortsatt viktig, og Facebook Instant Articles er frustrerende.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Vår er streik. Lederen for NJ ønsker seg et lønnsoppgjør som skal gi mer gnist og innsats, og mer tro på fremtiden. Marius leser rapporter i et rasende tempo. To nye fra WAN-IFRA, og en fra det britiske medietilsynet har det blitt på en kort uke.

Jeg har tatt en prat med Agnete Tøien Pedersen fra iProspect for å høre om Google og SEO har blitt mindre viktig i en digital hverdag som blir stadig mer sosial?

Og vi spør - kan programmatisk annonsering være starten på et mer samarbeidende mediebransje?

Dette, og mye mer:

  • Lønnsoppgjøret i gang for landets journalister
  • Har Google og SEO blitt mindre viktig?
  • Schibsted går all in på programmatisk
  • Frustrerende Facebook Instant Articles
  • Blir Facebook den nye blogg-plattformen?
  • Er Aftenposten først ute med Facebook Live API-integrasjon

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/261202973" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS