
MediaPuls episode 78: Om kongelige sperrefrister, TV 2-avtalen - og litt sosiale medier denne gangen også
PODKAST: Kongehuset lever muligens i en annen tidsalder, men det samme kan kanskje sies om enkelte mediehus som overlater redaktørrollen til slottet.
TV 2 takker nei til Statens skreddersydde TV-avtale. Google varsler om mer AMP-trafikk. Facebook varsler om nye endringer. Og Twitter oppfordrer til SPAM.
Innledningen er kanskje kort, men episoden er ikke mindre innholdsrik av den grunn.
Fra 2 til 1, men fortsatt dobbelt så mange
Vi vil kun legge ut en episode av MediaPuls i løpet av sommerferien, men det er dobbelt så mange sammenlignet med de fleste andre podkastere som tar fullstendig fri.
Hør på MediaPuls via
- SoundCloud
- Acast
- TuneInRadio
- iTunes
- eller RSS-feed.
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/277252359" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Nyttige lenker:
- Da Märtha skilte seg fra Ari, giftet NRK, NTB og TV 2 seg med slottet. Og lot hoffet være redaktør (Medier24)
- Google varsler mer AMP-trafikk (NiemanLab)
- 150 millioner klare AMP-sider fra 650,000 forskjellige domener (Mediapost)
- Google vil anbefale deg hvor du bør spise og drikke (SearchEngine Journal)
- Alle leser innholdsmarkedsføring – Bruksmangfolds-rapporten (Regjeringen.no)
- To av 10 klarer ikke å skille journalistikk og innholdsmarkedsføring (Medier24)
- 54 prosent av CNN Internasjonals annonseinntekter kommer fra innholdsmarkedsføring (Digiday)
- Nå sier DN ja til innholdsmarkedsføring. Det vil si: Avisa mener de aldri har sagt «nei» (Medier24)
- TV 2 søker ikke på regjeringens tv-avtale (Kampanje)
- Heller Ikke MTG, VG eller Discovery kommer til å søke på den midlertidige tv-avtalen til regjeringen (Kampanje)
- Slik vil “nye” Instagram vinne tilbake brukere fra Snapchat (Aftenposten)
- Snapchat i dialog med norske mediehus (Kampanje)
- Facebook tester MSQRD selfie-filtre direkte fra Facebook under OL i Rio(SocialMediaDay)
- Nye Facebook algoritmer og nytt clickbait-filter straffer nettsteder som lager luretitler (Medier24)
- Storyboard: Disse sakene er mest populære i sosiale medier (HansPetter.info)
- Facebook tester reklamepause i Facebook Live (AdAge)
- Twitter lanserer nytt annonseprodukt, som oppfordrer til retweet og spam (Twitter)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.