MediaPuls episode 55: Frustrerende Instant Articles. Vi snakker også med Hilde Sandvik om Broen.xyz

PODKAST: Facebook Instant Articles lar vente på seg, mediehusene priser enkeltartikler høyt, Snapchat vil vise høydepunkter fra OL og The Guardian isolerer deg med VR.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det er første mai i det virtuelle studioet til Marius og Hans-Petter. Dager og uker har gått, men Facebook Instant Articles er fortsatt kun et lys i enden av det som virker som en lengre og lengre tunell. Hos Schibsted er man i gang med å teste interessen for å betale for enkeltartikler. Men ønsker de virkelig at vi skal kjøpe enkeltartikler, eller er det kun et lokkemiddel mot abonnement?

Facebook, Twitter og LinkedIn har annonsert sine tall for første kvartal, og det er ikke alt som vokser inn i himmelen. The Guardian har lansert sitt Virtual Reality-prosjekt, og plasserer deg i isolasjon. The New York Times sender ut 300.000 nye VR-briller til sine mest lojale digitale abonnenter. Snapchat skal vise høydepunkter og «behind the scenes» fra OL i Rio, og YouTube lanserer «bumper ads» på seks sekunder.

Vi snakker også med tidligere debattredaktør Hilde Sandvik i Bergens Tidende, som forteller om sitt nye prosjekt Broen.xyz. 

Og til slutt en liten «call to action» – Marius har startet en ny tips-spalte, men trenger tips fra deg til navn. VerktøyPuls er 100% utelukket. Gå inn på Facebook.com/MediaPuls og legg igjen ditt forslag til hva tips-spalten bør hete.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/261835256" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS