MediaPuls: I fjor lanserte de reklamefrie nettaviser. Funker Filter Media, Even Aas-Eng?

PODKAST: Hvordan går det med landets eneste nettavis der det kommersielle og redaksjonelle er helt adskilt?

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

MediaPuls har snakket med styrelederen i Filter Media, Even Aas-Eng, om hvordan det går med landets eneste nettavis hvor det kommersielle og redaksjonelle er skilt i separate nettaviser.

Hvordan går det med Filter Media? Mediehuset ble lansert i november 2015 på «restene» av Filtermagasin.no. Det som skapte ekstra stor interesse var at Filter Nyheter og Filter Film og TV skulle være to nettaviser fullstendig blottet for bannerannonser, native ads og annet kommersielt innhold.

Kun nyheter. Ingen betalingsmur heller. Derimot skulle Filter Partner bli en 100% kommersiell nettavis, som utelukkende skulle inneholde kommersielle artikler eller native ads.

For å høre mer om hvordan det har gått så langt med Filter Media har vi fått besøk av Even Aas-Eng, som er styreleder i Filter Media. Even er et kjent ansikt i mediebransjen, og har ofte klare meninger. For kort tid siden mente Even at Google risikerer å bli en annenrangs søkemotor over natten, nå som Facebook Instant Articles rulles ut. Og Even er også klar og tydelig i denne episoden av MediaPuls.

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/250047897" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker fra ukens episode:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS