Retriever kjøper sosiale medier-startupen RelationDesk

– Gjennom oppkjøpet av RelationDesk blir vi den eneste aktøren som kan tilby en komplett løsning for håndtering av redaksjonelle- og sosiale medier, sier Espen Viskjer i Retriever Norge.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Retriever kjøper sosiale medier-startupen RelationDesk, som har utviklet en tjeneste for håndtering og oppfølging av sosiale medier. 

Det betyr at virksomheter kan publisere poster, håndtere kundehenvendelser og analysere aktiviteten på ett og samme sted, skriver de i en melding. 

Retriever opplyser i meldingen at de blir nå en aktør som kan tilby en komplett løsning for håndtering av redaksjonelle og sosiale medier.

– Det har vært etterspurt av våre kunder og kommer til å bli den nye bransjestandarden, sier Espen Viskjer i Retriever Norge og fortsetter: 

– Sammen med RelationDesk kommer våre kunder til å ha en fullstendig oversikt over hva som sies om dem i alle mediekanaler, samtidig som de vil kunne påvirke dialogen i sosiale medier, håndtere kundehenvendelser og analysere utfallet.

Eget varemerke

RelationDesk ble etablert i 2012, og har i dag store svenske selskaper som Swedbank, Telia og SAS på kundelista.

– Vi kommer til å fortsette å drive RelationDesk som ett eget varemerke. Men med Retriever som eiere, får vi mer muskler til å drive utvikling og innovasjon, forteller Fritjof Andersson, gründer og administrerende direktør i RelationDesk.

Og ifølge gründeren stopper ikke eventyret med at Retriever har kjøpt dem opp.

– Sammen med Retriever kommer vi til å satse fullt ut på å etablere oss i alle de Nordiske landene, der Retriever allerede har en sterk posisjon, sier han. 

Powered by Labrador CMS