VGTV hadde kontinuerlig sendinger fra valgnatten, og de neste dagene frem til Joe Biden ble erklært som president.
De uttalte før valgsendingene at målsettingen var å nå ut til de unge seerne.
Ferske tall viser at halvparten av de som fulgt livesendingen til VGTV var under 35 år.
– Vi er veldig fornøyd med det. Det er viktig å nå til de yngre mediebrukerne. Vi vet at det ikke er slik at unge folk ikke er interessert i politikk og det som skjer i verden rundt seg, sier nyhetsanker og journalist for VGTV, Espen Moe Breivik til Medier24.
– Det viser at vi må være på plass på deres plattformer og tilpasse oss de unge mediebrukerne, sier han.
For Moe Breivik er det ekstra gledelige tall da han personlig brenner for å nå ut til unge mediebrukere med politisk journalistikk.
Han er klar på at VGTV leverer annet type innhold enn Dagsrevyen, men påpeker at de likevel tar de unge seriøst.
– VGTV er god på å være kreative i reportasjene. Men med valgdekningen så prøvde vi heller ikke å tulle det til. Vi hadde en dekning som var alvorlig, og likevel så nådde vi ungt. Vi tar den unge målgruppen på alvor, sier han.
Det som skulle bli et langt valgdøgn, endte opp med å bli en enda lenger valguke da opptellingen av stemmene dro ut.
Moe Breivik beskriver en intens og lang valgsending.
– Det er både maraton og julaften når man er interessert i politikk. Men lever på et adrenalin for å holde ut en såpass lang direktesending. Men det er også utrolig morsomt, sier han.
Byttet fra CNN til VGTV
VGTV konkurrerte sammen med NRK og TV 2 om tiltrekke seg de norske tv-seerne under valguken.
TV 2 var først ut blant mediene til å erklære Joe Biden som president.
– Vi gjorde det, men la ikke så stor vekt på det fordi TV 2 ikke er åpen om hvordan de gjør denne utregningen. Jeg har skjønt at de har dyktige folk som ser på tallene, men vi bestemte oss for å vente til de store amerikanske mediene annonserte det, sier Moe Brevik.
Han er klar på at VGTV ikke har de samme ressursene som NRK og TV 2, men sier at han er veldig fornøyd med det de leverte.
– Jeg mener virkelig at vi var oppe på deres nivå. Vi fikk også høre av enkelte at vi var best på tempo og ble rost for at vi var tilstede nede på bakken blant folk.
– Jeg hørt om noen som så på CNN, men som byttet over til VGTV når CNN ble kjedelig og gikk for mye i detaljer og tall, sier Moe Brevik.