Svensk konsern åpner for enkeltkjøp av artikler i 17 nettaviser

En av avisene solgte 660 enkeltartikler i en testperiode. Nå kjører konsernet ut konseptet i flere aviser. 

Publisert Sist oppdatert

Det svenske lokalaviskonsernet NTM ruller ut enkeltkjøp av artikler på 17 av sine nettaviser,skriver Dagens Media.

I høst startet konsernet ned en test av enhetskjøp på avisa Eskilstuna-Kurirens nettsider. De individuelle kjøpene, som gjøres gjennom Sesamy, tilbys på alt innhold.

– Mange lesere vil ikke ha abonnement, eller trekker seg tilbake når de ser at man må kjøpe abonnement. Vi ønsker å skape flere måter å dele innholdet vårt på og Sesamy er en veldig enkel og fleksibel tjeneste, sier Annie Lidesjö , COO i NTM, til Dagens Media.

Under testen ble det gjort 660 kjøp. Testperioden viste at målgruppen i alderen 30-40 år kjøpte artikler i størst grad.

For ordens skyld: Medier24 bruker abonnementssystem fra Sesamy.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS