Etter mange nyheter om jobbskifter andre veien, er det denne uka VG som melder om at de har hentet to flinke talenter fra NRK og Marienlyst:
Hele 112 søkere meldte seg til to jobber, en fast og et vikariat. Og de to utvalgte er Julie Easter Christiansen og Tonje Oliversen. De skal jobbe som sosiale medier-produsenter mediehusets nye SoMe-team på avdeling for leserutvikling.
Det melder Erlend Fernandez Stedding, som leder avdelingen.
Oliversen ser fram til den nye jobben, etter å ha jobbet både for NRKs markedsavdeling og kamapnjer for NRK Super:
- Etter to fine år i NRK er jeg nå klar for nye utfordringer i VG. Her skal jeg blant annet jobbe med å lage strategi for Snapchat-stories og produsere SoMe-innhold som engasjerer. Og det gleder jeg meg til!
Christiansen gleder seg også til ny jobb i Akersgata:
- Jeg er veldig stolt over å få lov til å jobbe sammen med de beste på dette feltet, og at jeg gleder meg til å bidra til å øke kvaliteten på innholdet som publiseres i sosiale medier, sier hun.
- Utpekte seg med friske tanker
- Begge utpekte seg med svært gode presentasjoner og la frem mange friske tanker om hvordan VG skal bli enda mer fremoverlente i sosiale medier. De har god erfaring fra de enorme SoMe-maskineriet til NRK, og det kommer godt med når lille VG skal yppe seg litt mer i de flatene, sier han.
Og det gjør han med et lite stikk til NRK, som de seneste månedene har hentet en rekke mellomledere fra VG, Dagbladet og TV 2:
- Vi har ikke ressursene som fotballklubben Paris Saint Germain oppe på Marienlyst, men må heller rekruttere som Arsene Wenger og samtidig fortsette å levere som Real Madrid.
- NRK og TV 2 gjør en fantastisk jobb i sosiale medier. Nå ønsker vi å gi de litt konkurranse. Ansettelsen av to unge talenter med spisskompetanse på sosiale medier tro jeg vil bidra til vi får mer fart og kan bli et par divisjoner bedre, sier Fernandez Stedding.