Erland Hesthagen, Marte Schei og Vilde Darvik er alle ansatt i den nye satsingen.
Kristoffer Kumar
VGTV starter management-selskap: – En «game changer» til influencerbransjen
VGTV skal dyrke profilene sine i eget influencerbyrå.
Denne artikkelen er over to år gammel.
VGTV lanserer sitt eget managementselskap for influencere, kalt Max Social.
Ifølge mediehuset er selskapet «en game changer til influencerbransjen».
- VGTV har i lang tid hatt suksess med å bygge opp innholdsunivers rundt våre profiler og programmer, sier programsjef i VGTV Martin Jøndahl i en pressemelding.
– Harm & Hegseth har gått fra å være et program på VGTV til å også bli en YouTube-kanal, et Snapshow, en podcast, og ha utsolgte live shows over hele landet. Det samme gjelder Spårtsklubben hvor vi har hatt en tilsvarende utvikling. Med Max Social ser vi frem til å jobbe mer helhetlig med profilene, sier han.
Daglig leder for byrået blir Marte Schei, som hentes inn fra Anti Brandpeople.
Vilde Darvik rekrutteres fra Egmont People og bli kommersiell utvikler, mens Erland Hesthagen er ansatt som bookingansvarlig. Han hentes fra Stand Up Norge.
- Etter flere år i en bransje der vi har utfordret et profilmarked i stadig utvikling er det ekstra spennende å få være med på denne satsningen med Schibsted i ryggen, sier Schei.
– Profilene kombinert med et av markedets råeste kommersielle miljøer i Schibsted, vil våre kunder få et bredt, sammensatt og svært så komplett tilbud på innholdsproduksjon og kommunikasjon, sier hun.