Ansatte i Medier24 AS og Partner24 jubler for suksess. Fra venstre: Adm. dir Erik Waatland, journalist Mathias Hagfors, journalist Elisabeth Gulbrandsen, journalist Tuva Sørum, medierådgiver Camilla Aanonli, daglig leder Siss Godager-Andersen i Partner24, konst. sjefredaktør Jan Magnus Weiberg-Aurdal, journalist Anette Johansen-Desjardin, (foran) journalist Kent Olsen, debattansvarlig Kristine Sterud, journalist Endre Simonsen og journalist Isak Brønseth. Ikke tilstede: Nyhetsredaktør Yngve Garen Svardal, journalist Torill Henriksen, medierådgiver Elise Lindsetmo, innholdsprodusent Alexander Gjørøy, medierådgiver Victoria Brennholm og Office Manager Trine Øyaas.
Foto: Portapod
Pressemelding:
Ellevill vekst for Medier24 AS: Økte inntektene med over 60 prosent
Selskapet omsatte for 18,2 millioner kroner i 2021. – Vi investerer i folk og journalistikk. Det lønner seg, sier administrerende direktør Erik Waatland.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Medier24 AS endte 2021 med en omsetning på 18,2 millioner kroner og 1,7 mill i resultat (EBITDA). Selskapet har passert godt over 7.000 abonnenter og nærmest doblet staben på ett år.
– Vi har vært gjennom massive endringer det siste året. Korona satte en støkk i oss i 2020, men så bestemte vi oss for å brette opp ermet og stå på for å skape nye inntektsstrømmer. Strategien ble å øke antall målgrupper gjennom nye nettaviser, øke produktlinjen gjennom nye annonsemuligheter - og satse veldig hardt på å øke antallet brukere. Det har vi lyktes med takket være en fantastisk innsats fra flinke folk, sier administrerende direktør Erik Waatland og fortsetter:
– Vi har valgt å investere i folk i faste ansettelser, bruke betydelig med penger på kompetanse og kjøre på med store og fine lokaler i sentrum. Vi kunne valgt å gå med store overskudd, men ingen her har ambisjoner om feriehus i Spania. Vi bygger fremtidens mediekonsern og da må du bruke penger - for å skape ny vekst. Det gjør vi sammen.
Omsetningsøkningen skjedde samtidig som at selskapet byttet ut all teknologi, doblet staben og inntok større lokaler. Nå har selskapet aldri hatt flere lesere eller betalende kunder.
– Vi har økt satsingen vår på nyheter og debattinnhold det siste året, samtidig som vi også nå bruker flere ressurser på undersøkende og forklarende journalistikk. Det er svært gledelig at dette gir resultater i form av flere lesere. Dette gir grobunn for en fortsatt satsing på stadig bedre journalistikk, men det forplikter også at vi leverer overfor våre lesere. Den utfordringen skal vi selvsagt ta, sier konstituert sjefredaktør Jan Magnus Weiberg-Aurdal.
Selskapet har inntatt Torggata 2 i Oslo sentrum med plass til over 50 personer. Ambisjonen er å vokse i alle relevante retninger, sier Waatland.
– Journalistikk er det viktigste vi driver med. Når du har målgruppa, så kan du også få til ganske mye bra kommersielt - som vi gjør takket være våre dyktige kolleger i salgs- og innholdsbyrået Partner24. Med den skalerbare tankegangen, så er vi bare i startgropa. Vi bruker betydelig med penger på forretningsutvikling, så vi gleder oss til årene som kommer.